Se smíšenými pocity pozoruji, jak si někteří studenti z mé třídy nepokrytě čtou pod lavicí. Tedy oni už se s tím nijak netají a klidně si knihu položí přímo na desku stolu.
Na jednu stranu mě dopaluje, že si nedělají zápisky a leckdy ani vůbec nedávají pozor, a pak se učí z toho, o co se s nimi rozdělí svědomitější spolužáci.
Z druhé strany si říkám, vlastně bych měla být ráda, že vůbec čtou - a nehrají místo toho hry nebo nechatují na facebooku. I když to se občas stává i těm nejvzornějším studentkám.
Premiantka pilně píše na notebooku a já alespoň na chvíli propadám iluzi, že je to zápis z mého výkladu ke Hrabalovi. Rozzářené oči a trochu nepřítomný úsměv mě za okamžik vyvedou z omylu. Asi jí právě napsal něco milého... Ten zasněný úsměv zřejmě nepatřil strýčkovi Pepinovi ani Postřižinám.
V takové chvíli je nejlepší přerušit výklad a pustit se do četby a rozboru ukázky nebo rozpoutat diskusi nad autorem, či nad konkrétní knihou. Tady se naplno projeví výhoda "sečtělé" třídy, v níž většina studentů má na věc vlastní názor. Občas sami jeden druhého "potopí", když ten druhý právě nedával pozor a začetl se do "své" knížky.
Ale i tyto zločiny jsou rázem prominuty, když se ve čtenářském deníku onoho lajdáka v kolonce "můj vlastní názor na dílo" dočtu něco ve stylu:
"V některých místech mi dokonce běhal mráz po zádech a nebyl jsem s to odtrhnout od ní zrak, ať už jsem ji četl v tramvaji, u oběda, nebo v hodině matematiky..."
Kolega matikář je na tom tedy o poznání hůř. U mě v češtině vlastně vášniví čtenáři pilně studují, i když si čtou pod lavicí.
Komentáře
byla jsem stejná... jednou se mi dokonce stalo, že jsem se do třetího dílu Kosmické trilogie od Lewise začetla natolik, že jsem se "probrala" až po tom, co literární napětí pominulo a zjistila, že během doby mojí psychické nepřítomnosti se tabule v hodině fyziky zaplnila písmeny a čísly, a já ani netuším, co za látku bereme... a to jsem normálně dokázala na jedno ucho dávat pozor, abych dokázala vybruslit z případné ošemetné situace, kdy kantorovi rupnou nervy a začne se zajímat, zda opravdu tak pečlivě studuju učebnici do toho kterého předmětu :D
Já radši psala než četla a někteří kantoři (ehmkarmazínehm) byli celí rádi, že jsem aspoň potichu a schvalovali mi to :D
@Katusi Jj, to znám. Jsou typy studentů, které raději nechávám číst nebo dokonce i spát - pro klidný průběh hodiny. Někteří experti totiž bravurně ovládají umění, jak mě snadno a rychle odvést od probíraného tématu úplně někam jinam...
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.