Dneska na katecheťáku nám Eva Čermáková vyprávěla o syndromu vyhoření, který hrozí nejen učitelům, ale i dalším profesím zaměřeným na práci s lidmi.

Abychom vydrželi, nevyčerpali se zcela a neupadli do rutiny, je třeba si  práci rozdělit na:

  • nutnou

  • vhodnou

  • možnou

Eva nám také prozradila šest opěrných bodů - nebo spíš šest stěn krychle, které nás ochrání před syndromem vyhoření.

  1. dno - mé vědomí, že mám poslání pro svou práci, vědomí pevného zakotvení v povolání

  2. strop - vědomí, že žiju v Boží přítomnosti

  3. zadní stěna - vědomí, že moji nadřízení jsou tu pro mě a kryjí mi záda, že mi naslouchají, respektují mě, že se mám od koho učit

  4. pravá stěna - vědomí, že na to nejsem sám - mám partnera, rodinu, přátele, kolegy, kterým důvěřuji, s nimiž mohu sdílet svůj život, s nimiž se věnuji společným aktivitám

  5. levá stěna - vědomí, že tu mám pro koho být - koho držím za ruku - laskavé doprovázení - mám uši a srdce pro druhé

  6. přední stěna - vědomí, že je stále něco přede mnou, na co se můžu těšit, co má smysl - cíl, ke kterému směřuji s jasným ideálem, nadšením a silnou motivací

Nezapomeňte odpočívat!!!

P.S.: Pro rodiče a učitele:

"Každé dítě máme s láskou přijmout, s úctou vychovat a ve svobodě propustit."